balik perak yeop!

Minggu lepas balik kampung (in-laws) kat Perak. Kira nak berbuka puasa sama sama untuk pertama kali. Chewah… Aku nie hantu dgn makanan kampung (actually janji makanan mmg semua aku makan..hehe), so apa lagik..bodek laa mak mentua masak macam macam. Kui kui….

Dah menantu kesayangan balik;), macam macam la dia masak. Ada udang rendang pedas ( feveret aku nie), perut masak lemak (feveret hubby), ikan keli bakar ( feveret semua), & kerabu jantung. Kerabu jantung tu 1st time aku makan. Best betul, teringat ingat sampai sekarang!! hahaha…

Hubby pulak rindukan murtabak pasar ramadhan kampungnya. Beli sampai 8 keping! terkejut aku…tapi bila makan, wah wah..mmg sedap. Lain daripada murtabak yg biasa aku mkn. Yg nie bawang sket, daging banyak tul! Pueh hati, dah lah sekeping seringgit je!

Okie dokie, jom kita tulis kad raya!

* Isilah hari hari terakhir Ramadhan dgn sebaik baiknya….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s