When he bended on one knee…..

Malam tu macam biasa kitorang lepak sambil tengok tv. Dia baru sampai dari Ipoh, jadi dinner dekat rumah je with my mom. Biasalah on Saturday, aku jadi penonton setia 8tv. My mom dah tertidur depan tv, aku still dok layan One Tree Hill.

Bila cerita tu dah habis, aku mula mengantuk. Dah lewat malam, sejuk pulak tu. Tapi dia ckp jgn lah tidur lagi. So kitorang pun layan Queer Eyes pulak.

Tapi bila si dia masuk dapur carik ayam giant (his favorite food..hehe…), aku pun terlelap. Bila dia keluar, dia terus ckp “jangan lah tidur lagi….jom laa sembang2” Aku pujuk mintak naik tidur sbb mmg dah berkali kali menguap. Tapi dia tak kasik jugak. Sabar je laa…

Kitorang pun sembang laa benda yg ntah ape ape, sambil duduk atas couch. Tapi aku asik terhangguk saja, mata pun dah hampir tertutup…

Dia mintak nak tgk tangan aku. Nak tilik ke aper ntah. Aku tunjuk jer la. Tapi rasa cam dah mamai time tu. Mata mmg dah tertutup.

And then suddenly he whispered into my ears “Happy Birthday Sayang” sambil letakkan kotak kecil dlm tanganku. Terus mata ku terbukak luas. Hehehe…aku toleh belakang tgk jam. Rupa rupanya dah pukul 12.00 tengah malam. It’s 1st May already! My birthday!!!

I opened the box, there’s a silver anklet inside. He took it, bend down on one knee and slipped it to me.

Then he hold my hands, look deeply in my eyes, and said….

“Will you marry me……………..?”

I’m so surprised. Never see it coming. I’m overwhelmingly happy with tears, it was so romantic. And of course I nodded…

And the rest is history…🙂

Leave a Reply

