kawan –> girlfriend –> tunang

Setelah dipujuk rayu oleh si dia, aku pun bersetuju ikut dia ke kenduri sebelah keluarga dia. Aku seboleh bolehnya mmg tak nak pergi. Sbb aku tak biasa berhimpun dlm himpunan sanak saudara yg ramai. Family sebelah aku mmg jarang buat macam tu, kalau buat pun mmg aku tak join. Sbb mmg kitorang tak close sangat.

Plus zaman dulu2 byk laa kes gaduh, i.e. berebut harta, umpat mengumpat, dan sebagainya (perkara biasa dlm keluarga yg besar). Membuatkan aku rasa lebih senang utk tidak involve dlm apa apa hal.

Kalau dah terikat secara sah lain cerita lah kan. Tapi sebab belum terikat lah yg aku jadik malu giler😉. Terasa seperti stranger pun ada, dan takut kalau diorang kata aku sombong ke ape. Tapi demi si dia yg tercinta, ku kumpulkan kekuatan dan pergi jugak. Hehehe….

Anyway, ku tempuhi hari itu dengan jayanya. Semua org senyum saja bila bersalaman dgn aku. “Ini tunang Azizan,” diorang introduce kan sesama diorang. Aku senyum sahaja.

Ironi jugak kan. Kalau sebelum nie time tgh dating and terjumpa dgn sedara, kita akan introduce as “kawan” (walaupun diorang tau maksud di sebalik perkataan kawan tu..ngeh ngeh…kira bahasa sopan laa tu). Sekarang nie gelaran dah bertukar jadik tunang. Perkataan girlfriend seakan akan tak pernah wujud dlm kamus perbualan sesama saudara mara nie. Walaupun hakikatnya jadik girlfriend laa yg paling lama..hehe…(kalau dibandingkan dgn jadik kawan n tunang laa).

Aku ingat walaupun dah kahwin nanti, tetap nak jadik dia punya girlfriend laa….hehe..forever ever laa kiranya…

Btw, semalam tidur dalam keadaan tensen Punah harapan ku yg menggunung utk ke final. Ku berharap panas hingga ke petang, hujan pulak di tengahari . Geram betul. Sabarrrrrr je. Seb baik aku cancel plan pergi Bkt Jalil. Macamana boley kalah nie…diorang guna taktik psychology!!! Ugggghhhh!!!!!!!

Leave a Reply

