crossword puzzle

Mengantuk laa pulak…dulu time belajar mengantuk dkt lecture hall sbb professornya memboringkan. Tapi sekarang nie dah kerja takde professor pot pet pun ngantuk jugak rupanya. Sabor je…

At least time belajar dulu kite boley conteng2 kalau boring. Conteng nota ke, surat cinta ke, tak pun buat crossword puzzle. Rite…crossword puzzle. Dah lama tak buat.

That’s one of the thing that I learnt from ‘mat saleh’. Before class, grab a copy of the Badger Herald (especially if you think the class will be a boring one). Since the newspaper is big (the size of Utusan Malaysia), obvious lah kan kalau kite belek2 dpn lecturer. Jadik bila kelas dah nak start, bukak siap2 page crossword, lipat comel2 biar tinggal ruang crossword tu saje. Letak dlm buku nota dan boleylah buat bila2 rasa lecture mengantukkan.

Well, walaupun habit nie tak bagus kan ( tak hormat lecturer & tak tumpukan perhatian pada lecture), at least boleh gak menambahkan pengetahuan aku. Mula mula aku try buat mmg susah. Tapi dah namanya crossword kan, die jadik mcm teori domino lah. Figure out satu, lps tu dpt clue utk lagik satu, dan lagik satu, etc…

Lps tu kalau aku stuck, aku jenguk je lah paper mat saleh yg dekat sebelah atau depan aku, kekadang nampak ler jawapan diorang (at least mesti ade seorang lah yg tgh buat c/word yg sama).

Tapi skang nie dah kerja takde can lah nak wat crossword. Nak surf net pun sebenarnya takley. Tapi aku nie kan degil & tak pedulikan orang. Aku surf jer laaa……kua kua kua…

*frustnya si anis Malaysian idol tu nyanyi slack.. Persal ntah die pilih lagu tu. Pastu rambut die jadik ape ntah. Haritu time audition sweet gila. Sabor je. Padanlah paul moss panggil die auntie. Wut to do..next year je la..

Leave a Reply

