9 tahun yang lalu (part 3)

The next day…

“Mon. Malam tadi Helmi ngan Zaidi cerita macamana abg chik sebut nama ngko.”
“Huh? Camne?”
“Cikgu Latiff tanya dia homeroom apa, dia cakap homeroom sama dgn Monina. Lawak laa abg chik ngko.”

“Hahhhhh???? Jawab macam tu dkt bapak homeroom aku! Takkan homeroom sendiri pun tak ingat.”
“Haa..Cikgu tanya nama sendiri pun dia tak ingat.”

“Macamana wei die sekarang nie. Helmi cakap apa?”
“Risau yerr mon…”
“Jangan lah main main Sue. Serius nie..”
“Helmi tanya ngko sedih ke. Aku cerita lah ngko nangis.”
“Hahhh???? Malunya…abislah bebudak kelas tahu.”

Another day past by…

“Mon!!!! Mon!!!!! Abg chik ada kat akademik. Aku nampak kat kelas.”
“Ye ke? Dengan sapa? Ok ke dia?”
“Dengan Helmi. Mon…dia jawab 3+2=4.”

“Hah??????”
“Haa..aku dengar Helmi tgh dok ajak dia persamaan linear. Sebelum tu aku tengok dia nak langgar tiang. Nasib baik Helmi pegang tangan dia.”

“Haaa???? Ngko betul ker nie Sue…”
“Ngko pergi lah tengok. Kesian gila aku tengok. ”
“Takut lah aku…nanti dia tak kenal aku ke.”
“Pergi je lah…dia kenal lah.”
“Dia kenal ke ngko tadik Sue?”
“Ntah. Tak tegur pun dia. Muka cam pelik je.”

“Hmm…Okei laa…korang..jom laa teman aku gi akademik. Kita buat buat ambik buku kat kelas.”

*****************************************************************************************************

“Mon, tu abg chik kat pintu kelas.”

He’s looking at me…Mata kami bertentang seketika. Dalam hati aku meneka samada dia kenal aku atau tidak. Matanya sayu. Rambut tak terurus. Aku tak sanggup nak tengok lagi. Ku alih pandangan ke lain.

Aku masuk pintu kelas. Dia menuruti Helmi keluar kelas. Kenapa dia macam tu? Tak sembuh lagi ke?

“Betullah Mon Sue kata. Tengok tu, jalan pun huyung hayang.”

Aku cuma diam.

Aku pun ambil buku yang aku pura pura nak ambil dan keluar dari kelas. Kami mempercepatkan langkah sebab waktu berbuka puasa semakin hampir. Sempat aku menoleh sekali lagi ke belakang. Nampak abg chik dekat pondok telefon dengan Helmi. Mata kami bertaut sekali lagi buat seketika…

To be continued…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s