9 tahun yang lalu…

9 tahun yang lalu…

 

“Mon, ngko taknak ke kasik kad raya kat abg chik?”
“Hehe..ntah. Macam nak jugak. Tapi malu lah. Dia tak kasik pun dekat aku. Nanti orang kate perigi cari timba tau.”
“Alaa..kasik je. Dia malu tu. Ngko kasik jer la yg sahabat ke ape. Takder lah die perasan.”
“Hmm…Nanti lah. Aku kasik hujung hujung nanti sebelum cuti raya. Takde lah malu sangat. Nanti dah tak jumpa dah time cuti.”

 

The next day….

 

“Ika, ok tak kad nie?”
“Haa…lawanyerrrr…Bila nak kasik?”
“Nanti lah. Hari last sebelum cuti nanti. Suruh Che Pon kasik. Ke ngko nak kasikkan pun boleh jugak.”

 

The next day, @ Dewan Selera…

 “Wei…nampak tak abg chik? Apersal tak nampak pun. Ngko nampak tak?”
“Isk..budak nie. Orang sibuk nak bukak puasa, die sibuk nak usha orang.”
“Alaaa….Ade tak? Cuba lah ngko tgk. Selalunya nampak je baju melayu oren dia tu. Wei, die demam ke ah? Tadi sihat je kat kelas.”
“Hari nie kan homeroom Hambali keluar outing. Dia makan dekat asrama kot. Cuba ngko tengok. Pizza ke, aero ke, ada tak? Ntah ntah diorang berbukak reramai kat dorm kot.”
“Hmm..macam takde jer aero.”

 Later that nite, berjalan kaki ke surau maktab…

 Eh..apersal van maktab naik sampai atas nie.”
“Mana?”
“Tu belakang DS.”
“Ada budak sakit kot.”

To be continued….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s