Al Fatihah…

9 tahun yang lalu…

Aku menangis dlm bilik. Habis satu paket tisu Kleenex. Tadi rasa macam tak sedih pun, tapi lepas kereta parents aku blah tiba tiba rasa sebak.

Roomate rommate aku belum balik, so aku pun nangis lah sorang sorang dlm bilik. Lepas tu kemas baju sket sket. Tetiba aku dgr bising dkt luar. Bebudak nie dah blk sekolah agaknya.

Aku pun bukak pintu bilik nak pergi bilik air. Baru je nak melangkah aku dengar suara someone cakap “Assalamualaikum” kuat kuat dkt aku. Aku toleh. Mak aiih..besarnya budak nie. Aku jawab salam dia dan senyum. Tapi dia terus selamba masuk bilik air.

Alamak…Budak pertama yg tegur aku dekat sini pun gaya mcm gangster je. Takut pulak aku nak sekolah sini, dahlah jadik budak 2nd intake.

Itulah kali pertama aku jumpa Azlina Mahadi. Walaupun nampak gangster, tapi dia mmg best orangnya. She and her geng byk menambahkan kemeriahan dlm dorm P1 kitorang tu. Kira mmg havoc dan ceria habis lah orangnya. Sebab dia nie tinggi orangnya, semua orang panggil dia dgn nama gelaran. Aku pun tak sure die kisah ke tak.

Then a few days ago…Rina passed to me a very bad news. Azlina involved in an accident, tragically right in front of MRSM Gerik. Bebudak batch aku terkelu seketika. She was so alive before, so happy, and now she’s gone. It was unbelievable.

Dan tak ada sesiapa pun lagi yg sebut nama gelaran dia. Baik dlm email atau dlm e-community kitorang, semua orang sampaikan berita sedih nie guna nama penuh dia. Semua org menyuarakan kekesalan sebab tak sempat mintak maaf.

Dan aku pun tiba tiba rasa mcm dah tak nak guna nama nama gelaran yg boleh menyinggung perasaan tuan punya. (Budak gerik nie mmg kaya dgn nama gelaran). Especially kalau rasa macam dah takkan jumpa dah org tu. Nanti tak sempat nak minta maaf.

Al-Fatihah utk arwah Azlina Mahadi. Moga dia ditempatkan di kalangan orang beriman…

*I’m still updating my site, pls ignore the gallery section for now.

*Esok ada presentation psl Disney pulak:)

Leave a Reply

