nursery rhymes

Yang paling best time summer, workload kerja tak banyak. Iyerlah, ambil kelas 1-2 jer kan. Less stress, dan banyak leisure time! Leisure time utk aku mengqada’ tidur dan bersukaria di bawah cahaya matahari:-).

Tapi walaupun ambil kelas sikit, aku still tak lekat dkt rumah. Sbb nak as many hours as possible utk kerja. Rugi duit wooo kalau tak kerja time summer. So aku & rommates mmg jangan haraplah nak ada kat rumah pukul 9-5. Semua mencari rezeki agar dapat bershopping kemudian hari..Muahahaha…

Semalam main bowling. Dgn tidak disangka sangka, aku menjadi juara. Muahahaha..tangan bangku rupanya bebudak Madison nie. Kalau dkt M’sia jangan haraplah. Bukan kata dgn si dia aku kalah, dgn anak sedara aku pun blm tentu..isk..isk…

Banyak lagik benda plan nak buat summer nie. Nak belajar main gitar sampai pandai mcm Man Kidal🙂. Lps tu semalam mcm terigin jugak nak belajar main ping pong setelah A.R mengutuk caraku bermain. “Seperti main badminton” dia kata. Ciss..tak boley jadik nie. Boyfriend aku terer, aku pun kena belajar gak nie.

Then ingat nak update Gallery utk website nie. Nak tambah link utk kengkawan jurnal lain. InsyaAllah. Oh ya, result exam aku dah keluar. Alhamdulilah, pointerku tinggi juga. Kontrol kontrol, jgn riak…hihihi…

Hari nie aku in the mood dgn lagu lagu Nursery Rhymes. Dulu dkt Tadika Fatima banyak jugak belajar. Sekarang dah kerja tadika, apa lagik. Makin banyak koleksi. Comel comel tau lagunya…bermesej pulak tu:)

These are some songs that emphasize about counting numbers: [buat ajar adik/anak anak sedara..hihi..]

HICKORY DICKORY DOCK
[Dulu time kecik belajar lagu nie satu rangkap je. Tak tau pulak ada sambungan]

 

Hickory Dickory Dock,
The mouse ran up the clock,
The clock struck one,
The mouse ran down,
Hickory Dickory Dock.

Hickory Dickory Dock,
The mouse ran up the clock,
The clock struck two,
The mouse says boo!
Hickory Dickory Dock.

Hickory Dickory Dock,
The mouse ran up the clock,
The clock struck three,
The mouse says wee!
Hickory Dickory Dock.

Hickory Dickory Dock,
The mouse ran up the clock,
The clock struck four,
The mouse says NO MORE!
Hickory Dickory Dock.

5 LITTLE MONKEYS JUMPING ON THE BED

 

5 little monkeys jumping on the bed,
One fell off and bump his head,
Mama call the doctor the doctor said,
No more monkey jumping on the bed!

*Continue to 4,3,2,1,0 monkey.

5 LITTLE DUCKS

 

5 little ducks go out and play,
Over the hill and far away,
Mama duck says quack quack quack,
4 little ducks come running back.

*continue to 4,3,2,1 duck.

Mama duck go out to play,
Over the hill and far away,
Mama duck says QUACK QUACK QUACK!
5 little ducks come running back.

ALICE THE CAMEL

Alice the camel has 5 humps,
Alice the camel has 5 humps,
Alice the camel has 5 humps,
and one of them fell off,
boom boom boom.

*Continue to 4,3,2,1 hump.

Alice the camel has 0 hump,
ALice the camel has 0 hump,
Alice the camel has 0 hump,
because ALICE IS A HORSE!

ANTS GO MARCHING

 

The ants go marching one by one,
Hurrah hurrah,
The ants go marching one by one,
Hurrah hurrah,
The ants go marching one by one,
the little one stop and suck his thumb,
The ants go marching down the ground,
To get out from the rain,
Boom boom boom boom!

*Continue with:
2 by 2-tie his shoe,
3 by 3-climb a tree,
4 by 4-shut the door.

Okaylah..baik aku berhenti. Kalau layan mood kanak kanak aku nie sampai esok pun tak habis:-)

Leave a Reply

