People are unique in their own way

Semalam stay up, berhempas pulas buat assignment utk Operation Management. Tak minat langsung lah aku hal hal mesin dekat kilang ni. Dulu aku ingat subjek ni senang je..hahaha…berlagak lagi.

Even dulu time kecik kecik aku ingat degree BBA nie kacang je. Sebab waktu dekat Malaysia, orang kata kelas business senang. Kalau BSc yang payah. Tapi sekarang dah rasa sendiri baru tahu.

Nak masuk School of Business pun setengah mati. Dah dapat masuk tu, nak kena maintain gred lagik. Profesor tak sah kalau tak buat curve tinggi.

Sekarang ni baru aku sedar, semua subjek dekat dunia ni ada senang dan susah. Ada orang yg rasa subjek sains senang, tapi subjek bahasa dia lintang pukang. Ada yang cekap menghafal, tapi nak komunikasi dengan org tak reti langsung. Baru aku sedar hakikatnya tak ada mana mana bidang yang lebih superior, semuanya unik dan punya kelebihan masing masing.

Cuma mungkin kita terpengaruh sikit bila kerajaan lebih menumpukan perhatian kepada aliran sains. Iyalah, sebab nak kejar teknologi baru kan. Tapi aku rasa mereka yg tak minat aliran sains sepatutnya tidak terhimpit dgn keadaan. Ambil aliran sains sebab nak biasiswa, bukan sebab minat. Kakak aku hari tu pun rasa macam tu. So sekarang ni dia dah start kumpul duit utk college anak dia, so that anak dia boleh study apa sahaja bidang yg dia minat..Okei gak macam tu kan.

Seperti kata kata guest speaker waktu Actuarial Banquet Dinner tadi, “Do what you are good at, and what you interested with. There is a borderline between what you earn for a living and what really makes you happy…”

*Good news for today:
-Gaji dekat tadika aku naik:)
Actuarial Banquet Dinner best!
-Esok ada barbeque!!!
-Hari tu Man United menang 4-3, aku tak sangka juga diorang bley gol byk tu.

*Bad news:
-Script drama utk kelas german tak siap edit lagik😦
-Paper Folklore tak start lagi.
-Housing Fall tak setel lagik!!!
-Makcik aku order pinggan Corelle 4 kotak!
-By agregat, Man United kalah juga kepada Real Madrid. Well, they did their best!
-Walaupun TA aku yang kacak ada time dinner tadi, lagi best kalau kekasih hatiku ada;)

Leave a Reply

