kerja library

Tadi waktu aku tengah shelve buku dekat library, ada laa sorang mamat india nie tgh pilih pilih buku. Lepas tu dia nampak aku dia tanyalah aku dari mana. Aku pun selambalah jawab, sebab biasalah orang tgk kita pakai tudung mcm curious sikit.

So sembang sembang laa sikit macam biasa. Pastu dia tanya aku dah kahwin ke belum. Cess..mamat nie tak nampak ke aku muda remaja…Nampak tua sangat ke! Aku pun jawablah tak. Pastu terus dia ajak aku pergi minum coffee lepas habis kerja. Huh…I didn’t expect that!

Aku pun cakaplah aku ada hal lepas kerja. (Memang betul pun aku nak jumpa Nini lepas kerja). Lepas tu dia tanya malam nie free tak. Ishh…budus betul laa dia nie. Patutnya cakap je aku dah kahwin tadi. Aku cakaplah tak free. Lepas tu dia bawak keluar kertas pulak mintak no telefon…lorr..:P

Otakku berputar ligat. Aku terus teringat cerita Friends, si Phoebe bagi no tel tipu dekat orang. Tapi takut jugak kalau aku bagi no telefon tipu nanti bila dia terjumpa aku sekali lagi mesti dia tanya pulak. Aku kerja library hampir setiap pagi, senang je nak terserempak lagi. Mamat tu pun dah pegang pen dah, tak sempat aku nak fikir banyak banyak. Aku pun bagi no telefon roomate aku. Huh…sibuk sungguh. Balik rumah aku pesan kat roomate aku kalau ada lelaki unfamiliar call cakap aku tak ada…Jadik satu kerja pulak.

Nasib baik jugak waktu tu aku dah nak habis shelve. Terus aku habiskan cepat cepat dan masuk computer lab. Well, hari tu si Lisa cerita ada mamat flasher ( flash *** dekat orang ramai) dekat Steenbock Library, lagilah teruk! Bahaya juga, sebabnya ada sesetengah kawasan library tu sunyi. Bila ada orang lalu baru lampu dia menyala.

Anyway, lepas kerja pergi lunch & ronda State Street dgn Nini. Belum habis round, hujan turun pulak. Tapi selamba saja lah redah. Sempat jugak beli skirt:)

PENNY WAR IN BUSINESS SCHOOL!

1)Barrels/jars will be set up in the Grainger atrium during the week. These jars will have different names of Business School organizations on them.

2)Actuarial club members FIND ALL YOUR PENNIES! and put them in OUR jar.

3)And find all your NICKELS, DIMES, AND QUARTERS put them in OTHER organizations’ jars, as these ‘silver’ coins will subtract 5, 10, or 25 pennies from their end of the day tallies.

4)Scores will be tallied at the end of each day (there are 7 total), and each day will have a winner. The organization that wins the most days wins the Penny War!

5) The winning organization will get to choose what charity the money goes toward, and they will also get an all expense paid party at a local establishment.

Yeah!!! Mari kita kutip duit satu sen!!!

Leave a Reply

