Happy Birthday Nisa!!!

HAPPY BIRTHDAY TO YOU,
HAPPY BIRTHDAY TO YOU,
HAPPY BIRTHDAY TO NISA,
HAPPY BIRTDAY TO YOU!!!

Hari ni hari lahir Nisa, teman akrabku waktu di Taiping dulu. Dia duduk sebelah bilik aku, kiranya kami share dinding. Kalau aku berdiri atas katil nak gantung kelambu, nampaklah muka dia🙂

Hahahaha…Teringat kalau aku ketuk dinding tu, mesti dia ketuk balik!!! Brutal makcik ni:)

Teringat dia dan Soraya basuh kasut sebelum outing. Sebabnya? Kasut diorang bukan warna hitam, so nanti pengawas tak kasi outing. Bila basuh jadilah hitam, sanggup member😛
Tu pasal kasut, bab kena kelepet tudung entah berapa ribu kali dah kena tegur kan…hahahaha…

Nama penuh dia Nik Aloesnisa Nik Alwi. Haa…tu dia..mula mula aku baca nama tu dekat tag locker dia pun terbelit belit. Sekarang menyambung cita citanya di Fakulti Perubatan, USM. Tak lama lagi jadi doktor, boleh belanja ek;)

Tempoh hari aku pulang ke Malaysia, sempat pergi jalan jalan di Pantai Cahaya Bulan dengan dia. Menghirup udara segar sambil minum air kelapa muda. Best best! Tapi slack sikit sbb banyak askar askar yg training di situ sibuk mengacau anak anak dara. Isshh…merosakkan pemandangan sungguh!

Satu benda aku teringat pasal dia, kitorang berdua ni mmg selalu bgn lambat. Selalunya roomate aku Atik yg akan bangun dulu. Then Atik kejut aku, aku pulak kejut Nisa.

Satu hari, Nisa tanya aku ke yang kejut dia waktu subuh hari tu. Aku cakaplah tak sebab mmg aku tak kejut. Muka dia punyalah terkejut, berubah gila. Dia cakap dia yakin aku yang kejut sebabnya org yg kejut tu pakai baju macam aku (tapi muka tak nampak sangat sbb dalam kelambu kan). Nisa pun tanya satu dorm siapa yg kejut dia. Tapi tak ada siapa yang mengaku. Hah…sampai sekarang kitorang tak tahu siapa yg kejut..spooky spooky…

Anyway, Happy birthday friend. Hope you always happy and happy and happy!!! Enjoy the trip to Adelaide!

Leave a Reply

