hero kecil

Teringat tengahari semalam, kepala aku pening sikit. Aku pun menyandar dkt couch dlm kelas dkt tadika aku kerja sambil belek buku pasal rainforest. Bebudak semua masih tidur, waktu nap 1.00-2.15 ptg. Kecuali Justin tak tidur, jadi dia main lego. Baru aku belek mukasurat pertama, Justin panggil aku. Katanya nak pergi bilik air. Aku pun suruh dia pergi. Selang beberapa minit lepas tu, dia panggil lagi aku. Katanya stokinnya basah. Aduh..baru je aku nak rileks sekejap. Aku pun suruh dia pergi ambil stokin baru dlm cubby dia dan bagi dia plastik utk letakkan yg basah tu. Aku tgk jam, masih ada 15 minit utk rileks sebelum bebudak ni bgn. Aku pun duduk balik dan kembali belek buku. Baru sahaja aku baca 1 mukasurat, aku dengar bunyi sesuatu. Aku turunkan sikit buku, nampak muka Lukas tersenyum atas cot (tempat tidur). Muka segar bugar tanda cukup rehat. Ahh, comel sungguh budak ni. Aku senyum dkt dia dan bagitahu “it is still naptime”. Dia baring blk sambil tarik selimut dia. Tapi aku nampak mata dia terkebil kebil. Aku bangkit dari kerusi dan pergi baring sebelah dia.

:How are you?
:Good (smiling).
:You have a good nap?
:Yeah. Do you have nap?
:No, I don’t.
:Do you have a good day?
:Aha.
:Are you ready to wake up?
:Yes.
:Okay. but we need to stay quiet because others still asleep okay?
:Okay.

Aku peluk dia dan terus bangkit pergi cari beg beg utk isi selimut budak budak ni. Aku dah tak pening lagi. Senyuman dia dah cukup memberi kekuatan untuk aku mulakan kerja aku…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s